Wednesday, November 10, 2010

DaN BiLa EsOk....


Di kedinginan malam yang sunyi...hanya bertemankan sebatang lilin yang setia menemani...dek kerana diri sendiri yang memilih suasana suram dan sunyi begini...tiba-tiba aku teringatkan akan satu malam...malam yang bagi aku....penuh makna..tidak mampu untuk diri yang kerdil ini mengungkap perasaan yang ada dalam hati sendiri...puas aku berkira..puas aku berfikir..sudah lemas aku dibuai angin ketenangan malam...aku masih tidak mampu menyatakan perasaan ini...tetapi aku tetap tersenyum....penuh makna yang tersirat ...aku terkaku...indahnya....apa yang mampu aku ungkapkan hanyalah sujud syukurku padaNya...aku diberi peluang untuk melihat satu ciptaan yang maha Esa....cahayanya begitu indah,sukar untukku tafsirkan dengan hanya kata-kata...

Ketika ini..aku berada di luar rumah..maklumlah..aku sekarang kat kampung..if orang kampung macam aku ni,mesti suka amik angin malam even sekejap kat luar rumah...angin malam memang berjaya memukau tubuhku pada malam itu....aku mendongak ke langit..Sekali aku terpandang,aku terpaku,terdiam,mataku rasakan tidak berkelip tuk seketika..aku terpukau dek kecantikan bulan itu....memang terlalu cantik,terlalu dekat aku rasakan..aku bagaikan ingin menyentuh permukaan bulan itu..tapi apakan daya..aku hanya mampu melihat dari jauh...dan aku pasti...walau sejauh mana kita berada....biar lautan memisahkan kita...biar kita hidup serba tiada..biar kita anak raja..kita tetap melihat,indahnya cahaya itu bersama-sama...

Dan Bila Esok....Aku tetap berdoa moga diberi peluang tuk melihat indahnya ciptaan itu tuk kali yang seterusnya...insyaALLAH...

No comments:

Post a Comment